Το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
Η διδακτική του αυτοτελούς &
αποσπασματικού πεζού λογοτεχνικού έργου
Πληροφορίες Σεμιναρίου
Το παρόν σεμινάριο απευθύνεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς-φιλολόγους, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και σε νέους πτυχιούχους τμημάτων φιλολογικής κατάρτισης, οι οποίοι θέλουν να επικαιροποιήσουν και να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους στη διδασκαλία της θεωρίας της Λογοτεχνίας, αλλά και να εμπλουτίσουν τις διδακτικές τους δεξιότητες, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνικές μάθησης και διδασκαλίας. Επίσης, το σεμινάριο στοχεύει στην εναρμόνιση των εκπαιδευτικών με τις νέες απαιτήσεις, χάρη στην παρουσίαση μιας αποτελεσματικής οργάνωσης της διδασκαλίας του πεζού λογοτεχνικού κειμένου, τόσο στην αποσπασματική όσο και στη, νεοεισαχθείσα, αυτοτελή μορφή του στα σχολικά εγχειρίδια.
Θεματικοί άξονες σεμιναρίου:
1. Θεωρητικό Μέρος
- Οι μαθητές και η Λογοτεχνία
- Η θεωρία της Λογοτεχνίας στη διδακτική πράξη
- Η διαχείριση της θεωρίας της Λογοτεχνίας στην τάξη
- Η διαχείριση των εκτενών λογοτεχνικών έργων στην τάξη_
- Ορισμός της αφήγησης
- Ορισμός της αφηγηματολογίας
- Οι ιστορικοί πρόγονοι της αφηγηματολογίας
- Οι βασικοί αφηγηματικοί τρόποι
- Οι διαφορές παραδοσιακής και νεωτερικής πεζογραφίας
- Η διάκριση συγγραφέα – αφηγητή
- Η διάκριση ιστορίας – αφήγησης
- Η αφηγηματική τυπολογία του G. Genette (Χρόνος – Έγκλιση – Φωνή)
- Εργασίες για εμπέδωση της θεωρίας του Genette
- Η διάδραση των μαθητών με το κείμενο χάρη στην τυπολογία του Genette_
- Η καινοτομία της εισαγωγής του εκτενούς λογοτεχνικού έργου στην εκπαίδευση
- Τα στάδια της διδασκαλίας του εκτενούς λογοτεχνικού έργου
- Η μέθοδος της ανάγνωσης του εκτενούς λογοτεχνικού έργου (μοντέλο τάξης και ανεστραμμένης τάξης)
- Ενδεικτικές αναγνωστικές οδηγίες
- Ενδεικτικό φύλλο εργασίας
- Η αναγνωστική κλίμακα
- Τα επίπεδα της κειμενικής κατανόησης και ερμηνείας της Λογοτεχνίας
- Οι γενικοί στόχοι της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στο σχολικό περιβάλλον
- Οι ειδικοί στόχοι της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στο σχολικό περιβάλλον
- Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας
- Τα οφέλη της ομαδοσυνεργατικής μάθησης
- Οι φάσεις της αξιολόγησης των μαθητών στο μάθημα της Λογοτεχνίας
2. Πρακτικό Μέρος
- Μια αφηγηματολογική και ερμηνευτική προσέγγιση στο «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» (Β΄ Γυμνασίου)
Επιλέγοντας το Φilhub, επιλέγετε μια πλατφόρμα που φροντίζει για την πρόοδό σας και την επιτυχία σας. Ενώνοντας την εμπειρία και το πάθος των φιλολόγων με τη δίψα για μάθηση των μαθητών, το Φilhub σας προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξετε τον καλύτερό σας εαυτό στον κόσμο της γνώσης και της παιδείας.
Ζαννής Κοντονάσιος
Φιλόλογος
Τι λένε οι συμμετέχοντες
Σοφία Χ.
ΦιλόλογοςΣοφία Χ.
“Καταπληκτικό εκπαιδευτικό σεμινάριο το οποίο μου έδωσε εναλλακτικούς τρόπους βελτίωσης
της εκπαιδευτικής πρακτικής μου.”
Ιωάννης Τ.
Ιδιοκτήτης ΦροντιστηρίουΙωάννης Τ.
“Ένα σεμινάριο που συνέβαλε αποτελεσματικά στο να βελτιώσω την παιδαγωγική μου ευαισθησία, την οργάνωση και τον επαγγελματισμό μου.”
Μαρία Π.
Καθηγήτρια ΈκθεσηςΜαρία Π.
“Εξαιρετικός εισηγητής ο Ζαννής. Κατανοητός, με υψηλή μεταδοτικότητα, καταφερε να κρατήσει
αμείωτο το ενδιαφέρον μας καθόλη την διάρκεια του σεμιναρίου”
Φilblog
Συνεχίστε να διαβάζετε…
Καλωσορίσατε στο φilblog!
Στον κόσμο της γλώσσας, της ιστορίας και της λογοτεχνίας, το φilblog είναι η πύλη για να ανακαλύψετε εμπνευσμένα άρθρα, ενδιαφέρουσες απόψεις και χρήσιμες συμβουλές. Ετοιμαστείτε να εμπνευστείτε και να εμβαθύνετε στον κόσμο της γνώσης μαζί μας!
Φilblog
Συνεχίστε να διαβάζετε…
Καλωσορίσατε στο φilblog!
Στον κόσμο της γλώσσας, της ιστορίας και της λογοτεχνίας, το φilblog είναι η πύλη για να ανακαλύψετε εμπνευσμένα άρθρα, ενδιαφέρουσες απόψεις και χρήσιμες συμβουλές. Ετοιμαστείτε να εμπνευστείτε και να εμβαθύνετε στον κόσμο της γνώσης μαζί μας!