Οι ραγδαίες αλλαγές στην εκπαίδευση απαιτούν επιμόρφωση
Ζούμε σε μία εποχή που όλα γύρω μας προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς. Καθημερινά όλοι -μικροί και μεγάλοι- βιώνουμε αλλαγές που αδυνατούμε πολλές φορές να ακολουθήσουμε. Ακόμα και στον εκπαιδευτικό χώρο, που παραδοσιακά κινείται με αργούς ρυθμούς, κάθε χρόνο παρατηρούμε αλλαγές. Πώς θα τις ακολουθήσουμε ως εκπαιδευτικοί και μάλιστα ως φιλόλογοι, ώστε να είμαστε πάντοτε ενήμεροι και σωστά προετοιμασμένοι; Χρειαζόμαστε επιμόρφωση! Μάλιστα σε μας τους φιλολόγους που το φορτίο είναι βαρύ, καθώς τα διδακτικά αντικείμενα σε Γυμνάσιο και Λύκειο είναι πολλά (Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία, Λατινικά), η επιμόρφωση φαντάζει μονόδρομος. Πολλά μαθήματα, πολλές αλλαγές, σωστός ωκεανός. Και η/ο φιλόλογος έρμαιο αυτών;
Γηράσκω δ’ αεί πολλά διδασκόμενος.
Σόλων
Αρχαίος Αθηναίος νομοθέτης & φιλόσοφος (630-560 π.χ.)
Προϋποθέσεις αποτελεσματικής επιμόρφωσης
Σίγουρα ΟΧΙ! Γιατί ο/η φιλόλογος που λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ρόλο του δεν μένει αδρανής! Αντίθετα, ψάχνει, ρωτάει, φρεσκάρει τις γνώσεις της/του. Αυτό θα πει ότι συνεχώς αναζητά τρόπους να γίνεται καλύτερη/ος, αναζητά ποιοτική επιμόρφωση, δηλαδή επιπλέον μόρφωση Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις από τη δεκαετία του 1970, καθώς και η θεωρία της εκπαίδευσης ενηλίκων τεκμηριώνουν την άποψη ότι η επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών αρχίζει από τον προσανατολισμό τους στο επάγγελμα και διαρκεί μέχρι το τέλος της σταδιοδρομίας τους. Για να είναι όμως η επιμόρφωση αποτελεσματική οφείλουν τα επιμορφωτικά προγράμματα να διαθέτουν τα εξής γνωρίσματα:
- Να στοχεύουν σε συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο, δηλαδή να εστιάζουν σε στρατηγικές διδασκαλίας σχετικές με συγκεκριμένο μάθημα του προγράμματος σπουδών (πχ ξεχωριστά για τα Αρχαία, τη Λογοτεχνία, την Ιστορία κοκ).
- Να υποστηρίζουν τη συνεργασία, δηλαδή να δίνουν χώρο στους εκπαιδευτικούς να μοιράζονται ιδέες.
- Να προβλέπουν χρόνο για ανατροφοδότηση και προβληματισμό.
- Να έχουν ικανή διάρκεια για να δίνουν στους εκπαιδευτικούς τον χρόνο που χρειάζονται να μάθουν, να εξασκηθούν, να εφαρμόσουν και να προβληματιστούν.
- Να λαμβάνουν υπόψη την ενεργητική μάθηση, δηλαδή να εμπλέκουν τους επιμορφούμενους στο σχεδιασμό και να τους παρέχουν την ευκαιρία να δοκιμάζουν πρώτοι οι ίδιοι τις στρατηγικές μάθησης που σχεδιάζουν για τους μαθητές τους.
- Να παρουσιάζουν μοντέλα καλών πρακτικών, δηλαδή να παρέχουν στους εκπαιδευτικούς πρότυπα σχέδια μαθήματος, δείγματα εργασίας μαθητών, βίντεο διδασκαλίας.
- Να παρέχουν καθοδήγηση και υποστήριξη από ειδικούς που θα εστιάζουν άμεσα στις ατομικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.
Υπό το πρίσμα αυτών των χαρακτηριστικών, ο φιλολογικός κόμβος filhub.gr παρέχει σεμινάρια σε συναδέλφους που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά τους προσόντα. Δεν αρκεί ένα πτυχίο ούτε ένα μεταπτυχιακό, ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί μέσα στην τάξη. Χρειάζεται κυρίως επιμόρφωση, καλή οργάνωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στην κοινωνία που μας περιβάλλει. Τα δύο τελευταία οφείλουμε να τα πράττουμε συνεχώς. Το πρώτο -την επιμόρφωση- αφήστε το σε μας!
Μοιραζόμαστε γνώση και εμπειρία
Τα live σεμινάρια για φιλολόγους λαμβάνουν χώρα 3 φορές το χρόνο. Με ένα μόνο κλικ μπορείτε να εγγραφείτε και να τα παρακολουθήσετε live ή να τα αγοράσετε και να τα παρακολουθήσετε ασύγχρονα με το δικό σας ρυθμό. Η θεματολόγια αφορά θέματα διδακτικής και μεθοδολογίας των φιλολογικών μαθημάτων.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς-φιλολόγους, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι θέλουν να ενημερωθούν για τις επιστημονικές εξελίξεις σε θέματα μεθοδολογίας της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας και να εφαρμόσουν νέες, σύγχρονες τεχνικές μάθησης και διδασκαλίας. Αφορά, επίσης, σε πτυχιούχους τμημάτων φιλολογικής κατάρτισης, οι οποίοι επιθυμούν να επικαιροποιήσουν και να συμπληρώσουν τη γνώση τους σε θέματα μεθοδολογίας της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας.
Δείτε περισσότερα εδώ.